Hol kapható?
Előfizetek!

Ezért még számolunk!

Ha van tantárgy, amelyet szívből lehet utálni ezer indokkal, az a matek. Vagy csak rosszul tanítják? Hogyan szerethetnék meg a gyerekek a számokkal való bűvészkedést?

Nehéz lelket önteni az ötödikes fiamba, miután betűvel jelölt pontokat bogarászik egy koordinátarendszerben, és szolgaian írja pontosvesszővel elválasztva a zárójeles számpárokat. Most nézd meg, ezt kell csinálnom! – nyögi, és színpadiasan a ceruzájába dől. Pedig elvileg jó matekos, fejben számolgatott saját maga kitalált feladványokat oviskorában. És most jön a durvaság: ahogy kész a lecke, az öccsével leülnek kék-piros cerkával kockás papíron torpedózni, aztán nyomnak egy kör vérre menő Quirkle logikai játékot lefekvés előtt. Sokat röhögnek, repül az idő. Eszébe sem jut, hogy a Mat. f.gy. 42. o. 35/B feladat és a torpedózás ugyanaz. Csak az egyik matek (brrr), a másik játék.

A legjobb agytorna
A matematikai gondolkodás valóban az egyik legfárasztóbb agymunka, amelyről a University of Chicago kutatói bebizonyították, hogy akár fizikai fájdalomhoz hasonló ingereket is kiválthat. Ugyanakkor az is bizonyítást nyert, hogy a matematikai feladatok megoldása kisgyermekkorban észlelhető változásokat eredményez az agy szerkezetében, és nagymértékben javítja a későbbi problémamegoldó készséget, segít az olvasás elsajátításában és fokozza a koncentrációs képességet.
Fejlődéspszichológusok szerint a matek megszerettetéséért sokat tehet a szülő a következő módszerekkel:

A matek nem nehéz – Nem segít, ha mumusnak, végtelenül nehéznek állítjuk be a matematikát. Hangoztassuk a gyereknek, hogy ez jó, hasznos, és mindenki meg tudja tanulni.

A cikk folytatását a 2019. február 26-án megjelent Gyereklélek magazinban találod!